Order Guidelines

Monday, May 7, 2012

Colouring Using MyPaint

Assalamualaikum. K quick entri je ni. Sesaje nak update (oh aku dah melanggar pantang larang!) Tetiba sekarang ni boleh pulak tengah exam fever, dapat obsession over MyPaint software. Bestnyeeeee... main kaler-kaler. Hehe. K gua baru kenal k benda ni. Kalau korang dah kenal, biaq pi la. Namanya je ala-ala paint macam dalam komputer korang tu, tapi ni bukan Paint tu. Kena download k and banyak brush yang coooool~ woohooo!


K oleh sebab printer dah bawak balik ke rumah, so terpaksa la bawak masuk sketch ni guna camera henpon. Benda ni dah lama dah lukis kat dalam sketch book gua. Oleh sebab tangkap gambar pakai camera, jadi tak best la kalau nak kaler kan so gua edit kasi brightness dia super duper sikit and up kan sikit contrast dia. So jadi le, boleh le sikit-sikit ala-ala scan sikit gitewww..
Ni hasil gua main dengan MyPaint. Ye, saya tau tak lawa! 1st time cuba-cuba sendiri kot. Tak baca pape tips or manual or pape yang sama waktu dengannya, so bantai je la. Oh I'm totally in love with this thing! K belasah je la gambar tu. Saje je nak post. Besides gua buat benda ni lepas habis solat Maghrib and baca satu dua muka al-Quran. Masa Maghrib mana elok sangat study kan, so itu je le waktu nak buat leisure activity nye (ate nipu le, macam le time lain tak curi untuk buat leisure activity gak). K la tu. Bye! Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment