Order Guidelines

Sunday, January 1, 2012

DAY 6: Favourite Book Character

30 Days Drawing Challenge

Date: 1/1/2012



Tak tau nak lukis apa =.=
Akhirnya decide untuk lukis Salma dari cerita Siri Salma a.k.a. Nancy Drew dalam bahasa Melayu. Rasanya lah buku ni terjemahan Nancy Drew sebab Siri Salma old version punya nama Siri Nancy Drew. Masa sekolah rendah suka gila baca novel penyiasatan. Best gila! Bukan Siri Salma je, Siri Hadi (Hardy Boys), Siri 5 Sekawan, pape je lah kan, tambah-tambah buku terjemahan Enyd Blyton. Best sangatttt! Oh rindunye zaman kanak-kanak :'(

So, saya bayangkan Salma ni berambut ikal dan cantik. Um, boleh la kot gambarannya macam yang ai lukis kat atas ni~~~ Nampak berkeyakinan dan ada ciri-ciri seorang penyiasat hebat tak? hahaha...




Ni pulak koleksi buku Siri Salma ai. Novel kanak-kanak, nipis je. Tapi terasa panjang bila seorang kanak-kanak yang baca. haha

Okay bye.
Assalamualaikum.

10 comments:

  1. Berapa buku siri salma anda ade ni?Ape semua tajuk2nya?Ade yg nombor 13 tak Misteri Rumah Tumpangan?Nak pinjam bace buku2 salma anda ni boleh?Saya tinggal di Butterworth,rumah anda di mane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak tu je yang saya ada. nombor 13 takde rasanya... saya tinggal kat Perak :D

      Delete
    2. Admin sekarang di perak ke?Minta tolong skit boleh?Boleh cik tengok semua buku2 salma tu satu persatu tgk ade tak gambar2 salma atau mana2 watak di culik diikat?jike ade tolong scan hantar pade saye boleh?saya nak kumpulkan semua nak buat koleksi nak shafre dengan group luar negara tu.

      Delete
    3. Ya di Perak. Insha Allah.. tapi boleh tinggalkan email address?

      Delete
  2. Emailkan ke waynezooney@yahoo.com atau send ke fb saya terus Zuwairi Md Yusof ok?

    ReplyDelete
  3. Liana,jemput join fanpage saye baru buke semalam ye https://www.facebook.com/SiriSalmaMalaysia

    ReplyDelete
  4. Hai. Kalau cik ada terniat nak jual buku siri salma boleh hubungi saya. Manalah tau nak jual. Saya ni pengumpul buku lama. Terima kasih.

    ReplyDelete